פנקסי צ'קים בעיצוב אישי

חברות רבות משתמשות בצ'קים כאמצעי תשלום, בעבר רק הבנקים היו מורשים להדפיס פנקסי צ'קים, אולם מזה כשלושים שנה הותר לבתי עסק לפנות לגורמים אחרים על מנת שידפיסו להם פנקסי צ'קים. בתחילה אולי מדובר היה רק בהוזלת עלויות, אולם ככל שהשירות של הדפסת צ'קים בעיצוב אישי מתפתח, הולך ותופש הפן העיצובי של הצ'ק את מקומו.

מדוע להשקיע בפנקס צ'קים מעוצב

במציאות של שוק תחרותי, כאשר ההישרדות הכלכלית אינה מובנת מאליה, כל אמצעי שיווק חשוב לפיתוח העסק. הדפסת צ'קים בעיצוב אישי מאפשרת פלטפורמה שיווקית נוספת. אם כבר פנית לחברה שתדפיס עבורך צ'קים מעוצבים, חשוב מה המסר שהיית רוצה להעביר דרך הצ'ק, הקפד שלוגו החברה יוצג במקום ראוי, וכן כל דבר אחר שיקדם את מטרותיך.

הדפסת פנקסי צ'קים בעיצוב אישי – תנאים והגבלות

הצ'קים המעוצבים צריכים לעמוד בסטנדרטים שנקבעו על ידי הבנקים לגבי הדפסת צ'קים בעיצוב אישי. הבנקים דורשים שימוש בנייר מסוים, הנקרא נייר שביט, כמו כן נדרשות אבטחות מספקות למניעת זיופים. בנוסף, קיים תקן 501, הקובע את גודל הצ'ק, שוליים, מיקום הפרטים, וכל הדרישות הוויזואליות של הבנק לגבי פנקס הצ'קים. ללא אישור הבנק לא ניתן להדפיס פנקסי צ'קים.

אבטחה של צ'קים

קיימים מספר אמצעי אבטחה כנגד זיוף צ'קים.

  • סימן מים – הטבעת חותם מים על הנייר לפני הדפסת הצ'ק, החותם נגלה לעין כאשר מציבים את הצ'ק מול מקור אור, ניתן להטביע את לוגו החברה או סימן מסחרי אחר.
  • הגנה בפני צילום – שימוש בטכניקה שלא מאפשרת צילום תקין של הצ'ק.
  • צבעים ביטחוניים – שימוש בצבעים המשנים גוון או נמחקים כאשר מנסים לעשות עליהם מניפולציה.
  • צבעי UV בלתי נראים – שימוש בצבעים הנגלים רק בעת הקרנת אור אולטרה סגול על הצ'ק.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים