עיצוב לוגו והמשמעות של לוגו במיתוג עסק או חברה

כל מה שרציתם לדעת על עיצוב לוגו ועל החשיבות של הלוגו במיתוג העסק שלכם

בעברית נקרא לוגו "סמליל", והוא נועד לסמל ולייצג מוצר, חברה, בית עסק או ארגון.
הלוגו הוא בדרך כלל סמל, אייקון, איור או אלמנט גרפי אחר, שהופך להיות סימן ההיכר המרכזי של החברה. למעשה, ניתן להשוות בין לוגואים של חברות לבין שמות של בני אדם.
כפי שלאחרונים יש תפקיד פונקציונאלי של זיהוי האדם בעת אינטראקציה חברתית באופן התמציתי והברור ביותר, כך אמורים הראשונים ליצור לחברה סימן, שיהיה פשוט, שקל יהיה ללקוחות פוטנציאליים לזכור אותו ושייצרב בתודעתם כסימן הזיהוי של החברה. למעשה ניתן לומר, כי כל חברה חייבת לוגו, בדיוק כפי ש"לכל איש יש שם", כמו שטוענת המשוררת זלדה באחד משיריה המוכרים ביותר.
עיצוב לוגו לחברה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג שלה, שנועד ליצור קשר בין נפשו של הלקוח לבין ערכי המותג של החברה, והוא השלב הראשוני, שמהווה את יריית הפתיחה לכל תהליך המיתוג.
הלוגו יוטבע על מוצרי החברה, יופיע בעמוד הפייסבוק שלה, על כרטיסי הביקור של כל עובדי החברה ואפילו על מעטפות המכתבים הנשלחים בשמה, ומכאן נגזרת חשיבותו הרבה.

עיצוב לוגו- איך עושים את זה נכון?

כדי שהלוגו יגשים את המטרה לשמה הוא עוצב, יש להקפיד על כמה כללי ברזל.
הכלל החשוב ביותר הוא לשמור על איזון והרמוניה בין הטקסט, הצבעים והצורות שבונים את הלוגו, כדי שהלוגו יהיה מזמין מבחינה וויזואלית. כלל נוסף הוא לבחור באופו מושכל את הגופן. גופן גדול ובולט למשל יכול לשדר ביטחון ויציבות, פונט כתב יד יצור תחושה אישית יותר ורשמית פחות וכו'.
לא פחות חשוב, להיות זהירים בבחירת צבעי הלוגו, כך ששילוב הצבעים לא יצור מראה צעקני או חזות רועשת מידי. הלוגו אמור להיות נעים לעין, וכמה שיותר פשוט. באותה נימה, הפונט, האייקון והצבעים חייבים להיבחר לאורה של התפיסה העיצובית המינימליסטית, לפיה פחות זה דווקא יותר.
כלומר, הלוגו חייב להיות מעוצב בקו נקי, ללא שום כתם מיותר.
כל האלמנטים שמרכיבים את הלוגו צריכים להיבחר בקפידה, כך שלכל אחד מהם תהיה הצדקה, וכך שכל אחד מהם ישרת תפקיד ספציפי.

זה הזמן להדגיש, שלא כל לוגו שמעוצב נכון הופך אוטומטית ללוגו מוצלח.
למעשה, לא די בבחירה מושכלת של הפונט, הצבעים והאייקון כדי להפוך לוגו למנצח.
לוגו מבריק, שיגרום לכל מי שמתבונן בו לחייך, הוא לוגו שנוצק אל תוכו "משהו אחר". מהו אותו משהו אחר? זה יכול להיות טוויסט, ערך מוסף, קורטוב של אינטיליגנציה, רעיון מחוץ לקופסא שמבטא תפיסת מחשבה לא קונבנציונאלית או משמעות נסתרת, שיכולה "להכות" במתבונן גם רק כמה שעות לאחר מכן.
על מנת להפוך את הטענה שלעיל לקצת יותר מוחשית, קבלו כמה דוגמאות ללוגואים מקוריים במיוחד של חברות בינאלומיות מוכרות.

הלוגו של חברת פדקס

הלוגו של פדקס, מחברות המשלוחים הגדולות בעולם, נראה אולי במבט ראשון פשוט וסתמי, אך בחינה מעמיקה יותר שלו חושפת את הייחודיות. בנוסף לשם החברה ממנו בנוי הלוגו, ניתן להבחין כי בין האותיות E ל-X ישנו חץ לבן, שקשה לראותו במבט ראשון. החץ, אם תהיתם אי פעם על משמעותו, מסמל כיוון, דיוק ומהירות- ערכים שקשורים לחזונה ולעבודתה השוטפת של החברה.

לוגו זה אם כן נושא סימבוליזם חבוי, מפתיע ומדליק, שיש בו מסר משמעותי המתקשר עם ערכי החברה, ובכך טמון סוד הקסם שלו. הלוגו, אגב, זכה בלמעלה מ-40 פרסי עיצוב, ודורג על-ידי המגזין של הרולינג סטון כאחד משמונת הלוגואים הטובים ביותר, שיוצרו ב-35 השנים האחרונות. מה אתם אומרים?

הלוגו של חברת פרופייל

חברת פרופייל מתמחה בעיצוב ובאפיון של ממשקי משתמש באתרים המעוצבים בהתאמה אישית וברמת מורכבות גדולה.  ככאלו -חייבת להיות החברה ממותגת גם עם שמות המונחים הלועזיים עבור עיצוב ממשקים – כלומר UI ו UX.

לכן הלוגו של החברה הינו באנגלית, והוא משדר חדשנות ומודרניות וכן מכיל את הביטויים UX ן UI

הלוגו של חברת אביד טכנולוגיות

לוגו נוסף, שחייבים להסתכל עליו לפחות פעמיים כדי להבין את הפאנצ' ליין, וכדי לראות עד כמה הוא מקורי הוא הלוגו של חברת אביד טכנולוגיות (Avid Technology), חברה אמריקאית המתמחה בייצור מערכות עריכה מתקדמות (של ווידאו ואודיו). הלוגו בנוי מצורות גיאומטריות, שהן הצורות בהן נעשה שימוש לסימון הלחצנים המרכזיים במכשירי האודיו והווידאו הדיגיטליים (הגברת וולים, החלשת וולים, הפעל-play, עצור-stop, הקלטה והעברה קדימה- forward). הצורות לא רק יוצרות קונוטציה למוצרים שמוכרת החברה, אלא הן גם יוצרות את שם החברה באנגלית (Avid), באופן אבסטרקטי ומיוחד. הלוגו מעביר את המסר הנכון באופן פשוט, אך מתוחכם, כזה שיש בו ללא ספק אפקט וואו, שיגרום לנו לזכור את הלוגו לעוד הרבה זמן. אהבתם?

הלוגו של חברת אמזון

הלוגו של אמזון (Amazon)- מחברות המסחר האלקטרוניות הפופולאריות ביותר ברחבי תבל, ומחלוצות המסחר המקוון- מעביר כמה רעיונות בעיצוב אחד פשוט, ידידותי ומזמין. החץ הצהוב שמחבר בין האות A לאות Z מסמל את השירות של אמזון, שמשמשת כבמה למכירת מוצרים דרך רשת האינטרנט, מ-א' ועד ת' (או באנגלית- from A to Z). אותו חץ נראה גם כמו חיוך, שמרמז על הגישה האדיבה, ועל היחס הנעים של החברה. הלוגו לא מתוחכם מידי, אך הוא מעביר את המסר הדרוש באופן קולע וברור, ובליווי קריצה הומוריסטית. בהחלט עושה חשק לקנות, לא?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים