ההיסטוריה של הצ'קים

אמצעי התשלום העתיקים ביותר
בתחילת תקופת העת העתיקה התשלום נעשה על ידי סחר חליפין (מסירת חפץ תמורת חפץ), במהרה החלו אנשים להשתמש במטילי כסף או זהב.

צ'קים בעת העתיקה
הרומים התחילו את השימוש בצ'קים עוד במאה הראשונה לספירה (לפני תחילת ימי הביניים!). בהודו השימוש בחל בשנת 185 לספירה. בסוף בעת העתיקה הופקו בפרס מסמכי אשראי שנקראו "צ'אק”, מסמכים אלו אפשרו לנוודים לנסוע ממקום למקום מבלי להיטלטל עם כל אוצרותיהם, דבר שיכול היה להוות סכנת נפשות של ממש, שהרי שודדי דרכים תאבי בצע היו אורבים לאותם נוודים.

צ'קים בימי הביניים
במאה ה -13 בוונציה פותח שטר חליפין כמכשיר משפטי כדי לאפשר סחר בינלאומי ללא הצורך לשאת כמויות גדולות של זהב וכסף. השימוש בם לאחר מכן התפשט למדינות נוספות באירופה.  ישנם מדינות באירופה (כגון גרמניה ושווייץ) שכאשר השימוש בצ'קים החל לפרוח הם גילו מידה מסוימת של התנגדות. עם השתכללות הכלכלה האירופאית וחיזוק הסחר בין המדינות, מדינות אלו נאלצו לגלות יותר סובלנות ביחס לשימוש בצ'קים על מנת להשתלב בסחר ולנהל כלכלה בצורה מודרנית.

צ'קים בעידן המודרני
בשנת 1717 הבנק המרכזי של אנגליה עשה לראשונה שימוש בטופס מודפס מראש, וזאת בכדי למנוע הונאה. בשנת 1811 הבנק המסחרי של סקוטלנד הדפיס בצ'קים את פרטי בעל החשבון (של נותן הצ'ק). בשנת 1959 נכתב בארצות הברית תקן קריאת תווים למכונה על מנת ליצור אחידות ולאפשר סחר יותר נוח בין המדינות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים