טיפים לפני חתימה על צ'ק

מה צריך לדעת לפני חתימה על צ'ק

לפני חתימה על צ'ק חשוב להקפיד על כמה דברים. ראשית אל תפזרו צ'קים לחינם ולכל דורש. הקפידו להשתמש בצ'קים רק עם חברות רציניות ואנשים שאתם סומכים עליהם, על מנת למנוע שימוש לרעה בכספכם ובאמונכם.

בעת ביצוע העסקה ובאם השירות או המוצר לא ניתן במקום, חשוב לבקש קבלה או חשבונית ואישורי רכישה, כך שאם יקרה מצב שלא תסופק התמורה לאחר התשלום, יהיו בידכם ההוכחות. לפני חתימה על צ'ק חשוב לשים לב שהסכום הרשום בצ'ק הוא הסכום עליו סוכם, שתנאי העסקה הוגנים וברורים לכל הצדדים המעורבים ושהדבר נעשה על ידכם או בהסכמתכם המלאה.

חתימה על צ'ק היא לא דבר של מה בכך. לחתימה יש משמעויות רבות ועליכם להבין אותן. מדובר בכסף שניתן לאדם ואין זה משנה אם בכסף מזומן או בחתיכת נייר עם פרטי חשבון. צ'ק הוא כסף לכל דבר, לכן חתימה על צ'ק היא תשלום לכל דבר.

עוד דבר שחשוב לבדוק על מנת להמנע מבעיות מיותרות, הוא האם יש כיסוי לצ'ק שלכם. האם אתם עוקבים אחרי התנהלות חשבונכם? במידה וצברתם חוק אתם מסתכנים בכך שהצ'ק יחזור. מדובר בכאב ראש לא קטן, שהרבה פעמים יכול להמנע בעזרת מעקב הוצאות והכנסות נכון ויעיל. במצב כזה אתם נכנסים לבעיה גם מול הבנק וגם מול האדם לו שילמתם, שניסה לפדות את הצ'ק אך ללא הצלחה.

אם אתם בעלי עסק, חתימה על צ'ק היא יותר מסתם תשלום, היא האישור וההוכחה לכך שאתם רציניים ועסקיים, במידה וצ'ק חוזר נוצרת בעיה, מעבר לבעיה הכספית, הבעיה התדמיתית היא שתקשה עליכם. לכן חשוב מאוד לעקוב.

היו זהירים, הקפידו להתנהל בצורה נכונה ולא לפזר צ'קים ללא כיסוי, דבר זה עלול לפגוע בכם במישורים רבים, להפחית מרצינותכם ולפגוע בתדמיתכם. חתימה על צ'ק היא לא פחות משמעותית מחתימה על חוזה או על עסקה. לכן שימו לב והיו עירניים. והעיקר שתצליחו ותתקדמו ללא בעיות.

לאחר שכל הדברים לעיל נלקחו בחשבון, התחושה היא תחושת בטחון והכל נמצא תקין, אתם יכולים בשקט לחתום על הצ'ק ולהנות מהמוצר או השירות שזה עתה רכשתם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים