דגשים-לכתיבה-נכונה-של-צק

איך לרשום צ'ק בצורה נכונה

כתיבת שיקים, או בשפת העם צ'קים, יכולה במבט ראשון להראות כעסק מאיים במיוחד. אך אל דאגה, לפניכם הסבר קצר על כתיבה נכונה של צ'קים, שיעשה לכם קצת סדר בראש ובכיס.

כתיבה תקינה של הצ'ק
בעת כתיבת צ'קים יש לשים דגש על כתיבה נכונה ובטוחה שלהם. תחילה יש לרשום את שם האדם שלו אנו משלמים. "שלמו לפקודת" או "שלמו ל", הם הנוסחים הנפוצים בשדה זה. לאחר מכן במלבן הנמצא בצד ימין ובצידו סימן ה -­₪ יש לרשום את סכום הצ'ק בספרות ובקו היוצא ממנו יש לרשום את הסכום במילים, ובסופן להוסיף את המילה "בלבד". כעת בתחתית הצ'ק יש לרשום את תאריך התשלום הרצוי (אם ברצונכם לשלם בתאריך מאוחר יותר מהיום, ניתן לרשום אותו, דבר היהפוך את הצ'ק לצ'ק דחוי). ובסוף התהליך הדבר החשוב וההכרחי ביותר הוא חתימתכם על הצ'ק. הקפידו על כתיבה בעט כחול או שחור והמנעו מטעויות בעת כתיבת צ'קים, על מנת למנוע החזרת צ'קים הנובעת מאי הבנה או טעות תמימה.

להזמנת פנקסי צ'קים עם לוגו העסק שלכם הקישו כאן

כתיבה בטוחה של הצ'ק
בראש ובראשונה, על כל הצ'קים להיות סגורים. אם יש באפשרותך, בקש מהבנק או מחברת ההדפסה, להדפיס שיקים "למוטב בלבד" או רשום זאת בעצמך על השיק. רצוי לרשום את הסכום בכתב ברור וללא רווחים המאפשרים להוסיף בטעות או בכוונה, עוד ספרה או מילה לסכום. כמו כן רצוי להשתמש בעט שלא ניתן למחיקה או שינוי לאחר הכתיבה. לעולם אל תתן לאדם שאתה לא מכיר שיקים פתוחים! הקפדה על כך חשובה במיוחד ומונעת רמאויות רבות. סימון "קרוס", שני קווים אלכסוניים מקבילים – // ימנע החלפת הצ'ק בכסף מזומן בבנקים.

כתיבת צ'ק
מילוי צ'ק

בהקפדה על תנאים אלו אנו מצמצמים במיוחד את הסיכון שקיים בתשלום באמצעות שיקים. שיקים הם כלי תשלום יעיל, לעתים כשאין ברשותך כסף מזומן או כשבעל עסק אינו מקבל כרטיס אשראי. ניתן להעביר אותם לבעל עסק \ נותן שירות ויחד עם זאת לקבוע את מועד התשלום למועד מאוחר יותר. להפסיק להשתמש בשיקים זה לא פתרון, אז לפחות תעשו את זה בצורה נכונה וחכמה… ושיהיה בהצלחה

מידע נוסף על צ'קים:

הפקדת צ'ק בחשבון

לפני שמפקידים בחשבון צ'ק שהתקבל מאדם אחר, יש לבצע שתי פעולות חשובות: בדיקת התאריך וחתימה על גב הצ'ק. אל תפקידו צ'ק לפני התאריך שצוין, וגם לא צ'ק ישן מאוד. אם התאריך המצוין על הצ'ק חל לפני יותר מחצי שנה, הבנק לא יכבד אותו, ויחייב אתכם בעמלת החזר צ'ק. בגב הצ'ק יש לחתום בבירור ולרשום את מספר החשבון שלכם. ללא חתימה, הבנק של נותן הצ'ק יחזיר אותו, בטענה כי "חסר היסב", ויחייב אתכם בעמלת החזר צ'ק.

מעקב אחר הצ'ק שהופקד

עיקבו אחר חשבון הבנק שלכם: ודאו כי צ'קים שנתתם אכן נפדו והסכומים נגרעו מחשבונכם, ובאותה מידה בידקו אם צ'קים שהפקדתם בחשבונכם אכן הופקדו.

הפקדה אוטומטית של הצ'ק

מה ניתן לעשות כאשר הופקד צ'ק במכשיר אוטומטי או במעטפת שירות, והבנק זיכה את החשבון בסכום שונה מזה שזכור לכם כי רשמתם על גבי הצ'ק? כיצד מבררים מי צודק? במקרה של בירור לגבי הפקדת צ'קים במכשירים אוטומטיים, יש לפנות לסניף שבו מתנהל החשבון. הבנקאי יקבל את פרטי המקרה ויברר כל שנדרש. עקרונית, הבירור אינו כרוך בתשלום עמלה, ואולם יש לבדוק כל מקרה לגופו.

לקבלת הצעת מחיר מפתיעה להדפסת צ'קים לעסק:

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים