כללים חשובים בהדפסת צ'קים

בית דפוס

כמה דברים שכדאי שתדע
צ'קים הם אמצעי מסחר נפוץ למדי, ולמרות ההגבלות השונות שיש עליהם הם עדיין משמשים כמעט כל אחד מאיתנו- בחיים הפרטיים והעסקיים במיוחד. עד לפני קצת יותר משני עשורים- הבנק היה הגורם היחיד שאמון היה על הדפסת צ'קים לכלל המטרות השונות, אלא שבשנת 1981 נחקק חוק בישראל- המותיר אדם להדפיס את הצ'קים שלו לבד, אפילו במדפסת הביתית שלו.

ההגבלים, במסגרת החוק החדש, הוסרו אמנם, אך באופן חלקי בלבד, וטוב שכך. למרות שכיום כל אדם רשאי להדפיס את הצ'קים שלו לבד, החוק מגדיר מפורשות את האופן שבו הצ'קים צריכים להיות מודפסים בו, ואת הסטנדרטים השונים בהם הצ'ק אמור לעמוד.מאחר ומדובר על אמצעי מסחר- שווה ערך כספי, לצ'קים יש סעיף רחב במיוחד של בטיחות ואבטחה- וכאן למעשה נכנסים ההגבלים של הבנקים. הבנק מגדיר מפורשות מהם הסטנדרטים בהם צריך לעמוד השיק, מהם מנגנוני הבטיחות כנגד זיופים, באיזה צבע יש להשתמש, באיזה נייר ועוד.

בזמן הדפסת צ'קים יש להצמד באופן מוחלט להנחיות הבנק, לא רק על מנת לקבל אישור קבילות ולעשות שימוש בצ'ק, אלא בעיקר על מנת להגן עליכם ועל הלקוחות שלכם מפני זיוף ומרמה.

הדפס צ'ק, מתג את עצמך
מעבר לדרישות ההדפסה של הבנקים, בעת הדפסת צ'קים יש לשים לב נראות הצ'ק ברמה העיצובית. צ'קים מודפסים בהתאמה אישית משמשים ככלי שיווקי לכל דבר, וככזה- עליהם להיות אסתטיים, ממותגים ומעוצבים ברמה גבוהה. במקרים רבים, למרבה הצער- יש זילות בנראות הצ'ק, בעוד שזה משמש במקרים רבים גם ככרטיס ביקור של העסקן. הקפידו על בחירה מקצועית ונכונה של הצבעים. השקיעו בתכנון ועיצוב לוגו ואל תתפשרו על הגרפיקה בעת ההדפסה.

למידע וטיפים נוספים אתם מוזמנים ליצור קשר ואחד מנציגינו ישמח לספק לכם את כל המידע, הליווי והשירות של הדפסת צ'קים. תוכלו להתרשם מדוגמאות ההדפסה השונות שעומדות לרשותכם, מייעוץ בדבר בחירת הצבעים המתאימים, שמירה על גרפיקה

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים