מניעת זיופי צ'קים

מניעת זיוף צ'ק ואבטחת צ'קים – על החשיבות ועל דרכי האבטחה
אחד הדברים הנוראים ביותר שיכולים לקרות לכם כבעלי עסק הוא מימוש צ'ק שנושא את שמכם אך שלא אתם כתבתם אותו או במילים אחרות – צ'ק מזויף. מקרים רבים של שימוש בצ'קים מזויפים זורמים כל העת לתחנות המשטרה בכל רחבי הארץ ונדמה כי מדובר במכת מדינה. כיום ניתן למצוא פתרונות אבטחת צ'קים חדשניים אשר נועדו למנוע את זיוף או גניבת הצ'קים בשני פרקי זמן עיקריים – בזמן ההדפסה ובזמן האחסון שלהם בבית העסק או במשרד.

מניעת זיופי צ'קים
חובה להדגיש זאת כבר בהתחלה- תהליך אבטחת צ'קים נכון מתחיל עוד בשלב ההדפסה שלהם, וזאת באמצעות שימוש בטכנולוגיות הדפסה מתקדמות אשר מונעות זיופים ומעילות. בין השיטות היותר פופולאריות ניתן לציין:
•    הדפסת הולוגרמות נסתרות על גבי הצ'קים שיכולות להיראות רק בעזרת מכשור מיוחד.
•    שימוש בסימני מים נסתרים שניתנים לראייה רק אל מול האור.
•    חומרים מונעי צילום – קרן האור הנפלטת מהסורק או מכונת הצילום ישנו את צבעם ויהפכו את הצ'ק לבלתי ניתן להעתקה.
•    שימוש בנייר בטחוני בלבד בעל סיבים מיוחדים שמשנים את צבעים בכל מגע עם חומרי מחיקה.
•    ועוד אינספור שיטות אבטחת צ'קים שניתן למצוא בבתי הדפוס המקצועיים ביותר.

אבטחת צ'קים- גם בזמן האחסון
גם אם הגבלתם את הסכום המקסימאלי בו ניתן לכתוב על הצ'קים שלכם, הרי שכל מקרה של גניבת צ'קים הינו צרה צרורה. אבטחת צ'קים נאותה במשרד, בבית או בבית העסק מתמקדת במניעת הגניבה שלהם כך שיאוחסנו כהלכה. עליכם יהיה לנקוט במירב האמצעים על מנת שהצ'קים לא יהיו ברי השגה לגניבה לרבות שימוש בכספות ודלתות נסתרות. הקפידו להפריד בין הצ'קים לבין חותמות העסק שלכם (שגם הן יהיו נעולות) ונהגו להסתובב עם מספר מצומצם של צ'קים עליכם בארנק. הימנעו משליחת צ'קים בדואר רגיל אלא רק באמצעות דואר שליחים עם מסירה אישית. ובכל מקרה עטפו את הצ'ק בנייר לבן בתוך המעטפה על מנת שזו לא תסגיר את תכולתה.

בנוסף לכל אלה וכחלק בלתי נפרד מכל מערך אבטחת צ'קים כלשהו- רצוי לתעד ולמספר את הצ'קים אשר נעשה בהם שימוש כדי שאם כבר קרתה גניבה יהיה לכם מעקב ותוכלו לבטל את הצ'ק במהירות.

למידע נוסף על אבטחת צ'קים ומניעת זיופים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים