מהו מכשיר קורא צ’קים ומהו תכונותיו

מכשיר קורא צ’קים הוא מכשיר אשר מסוגל לקרוא את הכתוב בצד התחתון של הצ’קים. כידוע, המספרים בתחתים הצ’ק כתובים בדיו מיוחד, דיו מגנטי אשר מכיל חלקיקים מגנטיים אותם רק מכשיר מיוחד יכול לקרוא. בשל העובדה שמכשיר קורא הצ’קים מזהה את הדיו המגנטי הוא אינו יכול לקרוא צילום של צ’ק ועל כן מתאים לצ’קים מקוריים בלבד. כיום עסקים רבים משתמשים במכשיר קורא צ’קים ולא רק בענף הבנקאות, כמעט כל עסק אשר מקבל צ’קים מלקוחות בכמות גדולה מעדיף לעשות שימוש במכשיר מסוג זה אשר הופך את הפעולות לפשוטות הרבה יותר, חוסך זמן רב וכמובן, מאפשר לקרוא תווים אשר אינם ברורים מספיק עבור עין בלתי מזוינת.

כיצד מועברים הנתונים אל המחשב?

הנתונים אותם קורא מכשיר קורא צ’קים מוזנים אל המחשב בעזרת חיבורים כמו USB , RS232 או אפילו החיבור של המקלדת, בהתאם לדגם של מכשיר קורא הצ’קים אותו רכשתם. בתוך שניות ספורות מועבר המידע ממכשיר קורא הצ’קים אל המחשב ונכנס אל המקום המתאים על פי ההגדרה הראשונית אשר בוצעה במחשב. באופן זה מצליחים בעלי העסקים לעקוב אחר מאגר הצ’קים אשר נכנסים אליהם בצורה הרבה יותר טובה ומסודרת, מה שמעניק לבית העסק יתרונות רבים והופך את ההתנהלות בו להרבה יותר קלה יעילה. זו הסיבה לכך שכיום מכשיר זה זוכה לפופולאריות גדלה יותר ויותר ובעלי עסק רבים רוכשים אותו לשימושם החופשי.

יתרונות מכשיר קורא צ’קים על פני הקלדה

עד היום ישנם עסקים אשר עדיין מקלידים את נתוני הצ’קים למחשב במקום להשתמש במכשיר קורא צ’קים. חשוב לציין כי למכשיר זה יתרונות רבים על פני הקלדה כאשר הנתונים העיקריים של המכשיר הם:

  1. אמינות – בעת הקלדה כל רעש קטן או היסח דעת עשויים להיות קריטיים אך מכשיר קורא הצ’קים מבצע את העבודה במקומך בצורה מדויקת ללא כל תקלה או הפרעה.

2.  מהירות – העברת הנתונים ממכשיר קורא הצ’קים אל המחשב מבוצעת בצורה הרבה יותר מהירה וכך חוסכת לך זמן יקר וכידוע, זמן שווה לכסף כך שלמעשה חוסך לך בנוסף גם כסף.

3.  תיעוד – מכשיר קורא צ’קים מדגמים מסוימים מסוגל גם לצלם את הצ’ק כך שלבעל העסק יש תיעוד מלא של כל צ’ק.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קטגוריות מאמרים